دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

خلوت با خدا

گفتم:
 
خدای من،
 
 دقایقی بود در زندگانیم که هوس می کردم
 
 سر سنگینم را که پر ازدغدغهء دیروز بود
 
و هراس فردا بر شانه های صبورت بگذارم،
 
آرام برایت بگویم و بگریم،
 
 در آن لحظات شانه های تو کجا بود؟

گفت:

 
 عزیز تر از هر چه هست،
 
 تو نه تنها در آن لحظات دلتنگی ،
 
که در تمام لحظات بودنت بر من تکیه کرده بودی،
 
 من آنی خود را از تو دریغ نکرده ام .
 
که تو اینگونه هستی.
 
 من همچون عاشقی که ،
 
به معشوق خویش می نگرد،
 
 با شوق تمام لحظات بودنت را،
 
 به نظاره نشسته بودم.

گفتم:
 
پس چرا راضی شدی من برای آن همه دلتنگی،
 
 اینگونه زار بگریم؟

گفت:
 
عزیزتر از هر چه هست،
 
 اشک تنها قطره ای است که ،
 
قبل از آنکه فرود آید عروج می کند،
 
اشکهایت به من رسید
 
 و من یکی یکی بر زنگارهای روحت ریختم ،
 
تا باز هم از جنس نور باشی و از حوالی آسمان،
 
چرا که تنها اینگونه می شود تا همیشه شاد بود.

گفتم:
 
آخر آن چه سنگ بزرگی بود که بر سر راهم ،
 
گذاشته بودی؟

گفت:
 
 بارها صدایت کردم،
 
 آرام گفتم از این راه نرو که به جایی نمی رسی،
 
 تو هرگز گوش نکردی و آن سنگ بزرگ ،
 
فریاد بلند من بود که عزیزتر از هر چه هست،
 
از این راه نرو که به ناکجا آباد هم نخواهی رسید.

گفتم:
 
 پس چرا آن همه درد در دلم انباشتی؟

گفت:
 
 روزیت دادم تا صدایم کنی، چیزی نگفتی،
 
 پناهت دادم تا صدایم کنی، چیزی نگفتی،
 
 بارها گل برایت فرستادم، کلامی نگفتی،
 
می خواستم برایم بگویی .
 
آخر تو بندهء من بودی چاره ای نبود،
 
 جز نزول درد ،
 
که تو تنها اینگونه شد که صدایم کردی.

گفتم:
 
پس چرا همان بار اول که صدایت کردم ،
 
درد را از دلم نراندی؟

گفت:
 
 اول بار که گفتی "خدا" آنچنان به شوق آمدم
 
که حیفم آمد بار دگر خدای تو را نشنوم،
 
تو باز گفتی خدا
 
 و من مشتاق تر برای شنیدن خدایی دیگر،
 
 من اگر می دانستم ،
 
تو بعد از علاج درد هم
 
بر خدا گفتن اصرار می کنی،
 
 همان بار اول شفایت می دادم.

گفتم:
 
مهربانترین خدا ! دوست دارمت ...

گفت:
 
 عزیز تر از هر چه هست من دوست تر دارمت ... 
خدایا به خاطر همه عنایاتی که به من داری ازت ممنونم
نظرات 1 + ارسال نظر
علی مهاجرانی شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:13 ب.ظ http://strange-pilgrim.blogsky.com

مطلب خوبی بود۱

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد