دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

تغییر


سالن کنفرانس پر شده بود.اساتید در ردیف جلو نشسته بودند.استاد راهنمای من هم آمده بود.و من با کم دلهره آماده ارائه پایان نامه ام بودم.

جلسه شروع شد.من با کمی خجالت از جمع و کمی لکنت زبان ارائه مطالب را آغاز کردم.دو فصل از مطالب که ارائه شد یکی از اساتید حاضر با صدای بلند گفت این مطالب اخیر که ارائه کردی چرندیاتی بیش نبود.........

کمی سرخ شدم ولی خودم را کنترل کردم و با احترام گفتم استاد این مطالب از فلان کتاب خودتان است........

استاد گفت پسرم من آن کتاب را سالها پیش نوشته ام.... باید بدانی که من حتی آدم چند لحظه قبل هم نیستم چه رسد به چند سال پیش.........

و من ماندم و نگاههای حاضرین .......

چه عاملی مانع ایجاد تغییر می شود؟ بعضی از عقاید فردی و یا فرهنگی می توانند از ایجاد تغییر ممانعت کنند. بعضیها نمی توانند باور کنند که قادر به ایجاد تغییر هستند، زیرا قبلاٌ سعی کرده و موفق نشده اند. یا ممکن است تصور کنند که ایجاد تغییر، مستلزم مقدمات طولانی و خسته کننده است. می گویند( اگر چنین نبود، تاکنون تغییرات لازم را ایجاد کرده بودم .) علاوه بر این اگر مشکلی را که سالها در گیر آن بوده اند ظرف چند دقیقه حل کنند، در آن صورت باید جواب دوستان و خویشاوندان خود را بدهند. ممکن است بپرسند( اگر کار به این آسانی بود، پس چرا اینهمه ما را نگران خود کردی؟) این محرکهای منفی باعث می شود که ما در ایجاد تغییر کو تاهی کنیم تا مورد تحسین دیگران قرار گیریم.

به ما آموخته اند که اگر تغییرات سریعی در رفتار ، عقاید و یا عواطف خود ایجاد کنیم، دمدمی مزاج، ریاکار و یا بی ثبات به حساب می آییم. برعکس افرادیکه با ثبات باشند، قابل اعتماد، محکم و درستکار به شمار می روند. این برداشتها فشارهای بیرونی زیادی را بر ما وارد می کند که شخصیت قبلی خود را حفظ کنیم و دقیقاٌ مطابق انتظارات جامعه رفتار نماییم.

فقط بدانید به همان سرعتی که می توانید مشکلی رابه وجود آورید.به همان سرعت هم می توانید راه حلی برای مشکلات بیابید. وقتی می بینید که دیگران بسیار دیر تغییر می کنند با خود بیندیشید که آیا عمل تغییر واقعاٌ اینهمه طولانی است، یا اینکه این افراد آنقدر تغییر را به تاخیر می اندازند تا آنکه ناچار، به آن تن دردهند.هیچوقت آنقدر تعلل نکید تا مجبور شوید.

بیائید تغییر به سوی افق های مثبت و زیبا را از همین لحظه آغاز کنیم تا زیبایی های بیشتری در زندگی خود و دیگران خلق کنیم.

تا بعد...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد