دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

تسکین دردهای استخوانی با شنا در آب گرم

محققان اسپانیایی اعلام کرده اند شنا در آب گرم به تسکین بسیاری از دردهای اسکلتی و حتی عضلانی کمک می کند.

به گزارش مهر به نقل از نچرال نیوز، در بسیاری از بیماران که اکثر آنها را نیز زنان تشکیل می دهند دردهایی در ناحیه گردن، شانه و کمر موجب اختلالات بسیاری شده و آنها را از انجام کارهای روزانه باز می دارد.

بررسیها نشان داده شنا کردن به ویژه در آب گرم موجب می شود اینگونه دردها تا حد زیادی کاهش یابند و به واسطه تاثیر نشاط بخش آب از نظر روحی نیز در وضعیت بهتری قرار می گیرند.

محققان بسیاری از بیماران مبتلا به انواع دردهای استخوانی و مفصلی و حتی عضلانی مانند مبتلایان به آرتروماتوئید و فیبرومیالجی بین سنین 37تا71 سال را مورد بررسی قرار دادند.

نتیجه اینکه گروهی را با نظارت متخصص ورزش روزانه یک ساعت ورزش دادند و این کار را به مدت 8 ماه ادامه دادند. گروه دیگر را نیز با نرمشها و حرکات کششی و هوازی ورزش دادند و سپس به مدت یک ساعت در روز و سه بار در هفته در آب گرم شنا دادند. در نهایت اینکه گروه دوم تا حد زیادی آرام شدند و دردهایشان تسکین یافت.

جالب است که گروه دوم نه تنها در مورد این بیماری خاص بلکه در وضعیت کلی بدن نیز تا حد زیادی به بهبودی و سلامت رسیدند.

محققان معتقدند مبتلایان به دردهای بدنی به جای اینکه صرفا از داروهای مسکن استفاده کنند بهتر است با انجام حرکات نرمشی برای گرم کردن بدن و سپس شنا در آب گرم به سلامت خود کمک کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد