دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

پژوهشگران ژاپنی کبد انسان را در بدن موش صحرایی بازسازی کردند !!

پژوهشگران ژاپنی وابسته به دانشگاه پزشکی "جیچی" و دانشگاه پزشکی "جیکی" توکیو موفق شدند در بدن موش صحرایی بخشی از دستگاه کبد انسان را بازسازی کنند.

به گزارش روز دوشنبه روزنامه "نیهون کیزای"،پژوهشگران در این آزمایش سلول بنیادی انسان را که توانایی تبدیل به دستگاه‌های مختلف را دارد، از نخاع خارج کرده و آن را وارد بخش سازنده کبد در جنین موش صحرایی کردند.

پژوهشگران ژاپنی پس از پرورش و تبدیل شدن این سلول بنیادی به اجزای کبد، آن را به بدن یک موش صحرایی دیگر پیوند زدند.

به گفته پژوهشگران، پس از پیوند این اجزا به عنوان دستگاه کبدی که دارای برخی از توانای‌های طبیعی کبد است، شروع به کار کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از نهیون کیزای، آنها گفتند این دستاورد می‌تواند در آینده بازکننده راهی باشد که در آن دستگاه کبد انسان را در حیوانات آزمایشگاهی تولید کرده و آن را به بدن بیماران کبدی پیوند زد.

پژوهشگران ژاپنی در جریان آزمایش دیگری، در راستای اطلاع یافتن‌از چگونگی عوارض جانبی ناشی از عمل پیوند میان دو موجود متفاوت، کبد موش صحرایی را به موش معمولی پیوند زدند.

آنها گفتند که ژن موش صحرایی و موش معمولی همانند ژن انسان و میمون تفاوت داشته و از این رو نتیجه این آزمایش می‌تواند به اطلاع یافتن بیشتر در زمینه چگونگی عوارض جانبی ناشی از پیوند دستگاه به بدن آدمی کمک کند.

به‌گفته پژوهشگران به طور معمول پس از عمل پیوند میان دو موجود متفاوت بدن بشدت شروع به مقاومت در برابر دستگاه پیوند زده می‌کند، اما در این آزمایش آنها بااستفاده از داروی کنترل نیروی پادتن درطول دوهفته توانستند از پدیدار شدن این عوارض پیشگیری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد