دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

کافئین نوشابه‌های انرژی زا به اندازه قهوه است!!!

طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده است، نوشابه‌های انرژی‌زا که معمولا برای آنها اسامی پر سر و صدایی انتخاب می‌شود که نماد قدرت و انرژی هستند، در واقع تاثیری قویتر از قهوه ندارند.

به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز، مقایسه ‪ ۱۲‬نوشابه انرژی زای معروف که در شماره سپتامبر نشریه "گزارش‌های مصرف‌کنندگان " (‪(Consumer Reports‬ منتشر شده، نشان داد که کافئین موجود در ‪ ۸‬اونس (‪ ۲۴۸/۸‬گرم) انواع مختلف این نوشابه‌ها بین ‪ ۵۰‬تا ‪ ۱۴۵‬میلی‌گرم است.

این در حالی است که طبق اعلام "انجمن ملی قهوه"، کافئین موجود در یک فنجان ‪ ۲۲۸‬میلی‌لیتری قهوه دم شده، بین ‪ ۶۵‬تا ‪ ۱۲۰‬میلی گرم و بطور متوسط ‪ ۸۵‬میلی گرم است.

"جمی کوپف هیرش" کمک سردبیر نشریه ‪ Consumer Reports‬و نویسنده این گزارش گفت، اینکه نوشابه‌های انرژی‌زا کافئین بسیار بیشتری از قهوه ندارد "خبر خوبی" است اما مصرف‌کنندگان بازهم باید محتاط باشند.

در این محاسبات، مقیاس ‪ ۸‬اونسی به عنوان حجم استاندارد قوطی نوشابه‌های انرژی زا در نظر گرفته شده اما در واقع بیشتر قوطی‌های این نوشابه‌ها حاوی بیشتر از ‪ ۸‬اونس هستند و اکثر مصرف‌کنندگان بیشتر از این اندازه می‌نوشند.

هیرش گفت، این موضوع جای نگرانی ندارد اما باید این موضوع را در میزان مصرف کافیین روزانه خود مد نظر قرار داد.

منبع: سایت خبری ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد