دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

آب کافی بنوشید ، بدن به آن نیاز دارد!!!

جام جم آنلاین: این روزها بسیاری از افراد را درحالی مشاهده می کنید که بطری آبی در دست دارند و هر از گاهی در گرمای طاقت فرسای روز از آن می نوشند.

اگر شما هم از کسانی هستید که خانه را بدون بطری آب ترک نمی کنید ، مطمئن باشید کار درستی انجام می دهید.
بدن شما نیازمند ذخیره آب کافی است. بطور کلی بدن مردان از 60 درصد و بدن زنان از 55 درصد آب تشکیل شده است.
هر عملی که دربدن رخ می دهد شامل انتقال اکسیژن ، عملکرد مغز ، تکثیر سلولی و حذف مواد زائد از سلول ها ، فیلتراسیون کبد و کلیه ، اعمال اندام ها ، متابولیسم چربی در کبد ، تنظیم دمای بدن از طریق تعریق ، نرم شدن مفاصل ، تعادل الکترولیتی ، طراوت پوست ، سلامت خون ، ادرار و غیره همگی نیازمند آب است.
هیدراسیون یا آب رسانی مناسب به بدن به هضم ، جذب مواد غذایی و حذف مواد زائد کمک می کند. میزان آبی که می نوشید به سطوح انرژی بدنتان کمک می کند. از دست دادن آب باعث کاهش انرژی و توانایی بدن می شود.
بطورمتوسط یک کاهش 5 درصدی در محتوای مایعات بدن به افت 25 تا 30 درصدی انرژی می انجامد و اگراین اتلاف مایعات به 15 درصد برسد میتواند منجر به مرگ شود.
یکی از اعمال مفید و مهم آب دفع سموم از بدن است که به جلوگیری ازبیماری ها کمک می کند. بدن ما در طول روز در معرض انواع مواد مضر موجود در هوا ، موادغذایی و منابع دیگر قرار می گیرد و برای رهایی از سمومی که وارد بدنمان می شوند هیچ راه بهتری به جز هیدراسیون یا آب رسانی کافی به بدن وجود ندارد.
میزان آب مورد نیاز برای هر فرد بسته به وزن ، سطح فعالیت و برنامه غذایی هر فرد متفاوت است. در صورت انجام حرکات ورزشی ، قبل و بعد و حتی طی تمرینات بدن شما به آب بیشتری نیاز دارد.
آب بهترین گزینه است زیرا کالری ، افزودنی یا نگهدارنده ای ندارد و بدن ما طوری طراحی شده که اعمالش را بوسیله آب انجام دهد اما کیفیت آبی که مصرف می کنیم برسلامت ما تاثیرمی گذارد.
در حال حاضر استفاده از آب های بطری شده شایع شده اما گفته می شود این آب ها آنگونه که عموم تصور می کنند خالص نیستند و ممکن است حاوی سطوح کمتر فلوراید باشند لذا برای اطمینان از کیفیت مطلوب این آب ها باید اطلاعات لازم را از گزارشات شرکت های تولید کننده آنها کسب نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد