دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

هنگام کار با رایانه، بیشتر پلک بزنید.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هنگام کار با رایانه ناخودآگاه حالت خیرگی برای فرد پیش می‌آید و بدون آنکه خود بخواهد کمتر پلک می‌زند که برای جلوگیری از خشکی چشم و سوزش هنگام کار با رایانه باید بیشتر پلک زد.

دکتر "ضیاء‌الدین یزدیان" روزچهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی ایرنا گفت: کسانی که با رایانه کار می‌کنند شامل دو دسته افرادند یا چشمان ضعیفی دارند و یا چشمانشان در سلامت کامل است.

به گفته وی کسانی که چشمان ضعیفی دارند به ویژه چشمان آستیگمات، باید از عینک استفاده کنند، زیرا عدم استفاده از عینک باعث سردرد و چشم‌درد می‌شود و بدین ترتیب کارکرد آنها پایین می‌آید.

این متخصص چشم اظهار داشت: گاهی چشمهای برخی از افراد نیز ضعیف نیست اما هنگام کار با رایانه زود خسته می‌شود، این افراد دارای انحراف‌های مخفی چشم هستند که باید به چشم پزشک برای دریافت تمرینات تقویت ماهیچه‌های چشم (ارتوپتیک) مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: همچنین کسانی که در طول روز تمام مدت کارشان با رایانه است نباید به صورت مدام با کامپیوتر کار کنند بلکه باید کارشان منقطع باشد.

دکتر یزدیان ادامه داد: هنگام کار با کامپیوتر سطح آن باید بالاتر از محل نشستن فرد باشد.

این متخصص چشم افزود: کسانی که در سن آغاز پیرچشمی هستند باید پس از یک ساعت کار با رایانه چند دقیقه به چشم استراحت دهند.

افراد عینکی نیز بهتر است از عینک‌های آنتی رفلکس استفاده کنند زیرا این عینک‌ها از رسیدن تابش‌های مضر نور به چشم جلوگیری می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد