دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

Ipad با پنکه شارژ می شود

در عصر حاضر که انسانها به دنبال زندگی در رفاه  بیشتر هستند بعضی اوقات نکاتی بسیار ریز می تواند به سازمانها کمک کند تا فروش بهتری داشته و گوی سبقت را از رقیبان خود بربایند 

ipad ,/ì/ (' ~f©g 4'1ü eì 4h/

در عصر حاضر که انسانها به دنبال زندگی در رفاه  بیشتر هستند بعضی اوقات نکاتی بسیار ریز می تواند به سازمانها کمک کند تا فروش بهتری داشته و گوی سبقت را از رقیبان خود بربایند و بدین ترتیب برنده بازار رقابت در عرصه تجارت و تکنولوژی باشند در این میان تلفن های همراه نیز که به یک وسیله همه گیر تبدیل شده و در حال حاضر شما دست هر فردی در هر رده سنی می توانید موبایل ببینید از این قانون مستثنی نیستند و در این یکی دو دهه اخیر غولهای بزرگ تلفن همراه برای موارد کوچکی که رفاه و راحتی های بزرگی را به مشتریان می دهد جنگیده اند و دست به نوآوری زده اند.

یکی از موضوعات رقابتی تلفنهای همراه بحث شارژرهای آنهاست در حال حاضر انواع شارژرها در رنگ ها و اندازه های مختلف برای سلیقه های گوناگون در بازار موجود است تا سلیقه کلیه کاربران را پوشش دهد.

اما همگی آنها به شارژ برق احتیاج دارند ابداع جدیدی به بازار رقابت شارژرها را گرم کرده است شارژ با عوامل طبیعی با باد و حرکت است یک طراح هلندی به نام Tjeerd Veenhoven از شرکت اپل دستگاهی ابداع کرده است که دارای یک لایه  نرم بیرونی لاستیک و پره فن است که می تواند از باد انرژی بگیرد این شارژر قابل حمل می تواند دستگاه شما را تا 6 ساعت شارژ نماید.

البته در نمونه اولیه و آزمایشی خود دارای نواقصی است در اوایل سال 2010 یعنی حدود 1 سال قبل هم شرکت سونی نوع باتری از روش چرخاندن ارائه کرده بودند آقایان سانگ تیهو و هیجن لی، طراحان شرکت سونی بودند که این راه را عنوان نمودند.

در روش ابداعی آنها کافی بود که باتری ویژه سونی را از گوشی خود خارج کرده و آن را دور انگشت خود بچرخانید! طراحان معتقد بودند که با ۱۳۰ بار چرخاندن، شارژ لازم برای 2 دقیقه مکالمه و یا ارسال یک پیام کوتاه ایجاد خواهد شد.

 

به گفته طراحان این ایده قابلیت تعمیم هم به باتری های قابل شارژ محصولات دیگری نظیر لپ تاپ ها را خواهد داشت. اما خوب قطعا آنهم روشی موقتی و ابتداعی بود این طرح جدی شارژ با باد هم در حال حاضر به صورت سفارشی ساخته می شود.

 

آقای Tjeerd Veenhoven فکر می کند که می تواند با یک کم تغییر بیشتر یک شارژر ثابت و همیشگی بسازد که شاید بتوان نامش را iFan گذاشت و بسیار کار آمد تر از این طرح اولیه است و از توان باد بهره بری خوبی به عمل آور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد