دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

فیلمخانه ....

چندی است که وبلاگ دچار فترت عجیبی شده گفتم شاید اشکال از خودم باشد که به غیر مطالب مناسبتی و نسبتا رسمی چیز جدیدی را قلمی نمی کنم پس حالا همه را مجددا دعوت می کنم برای خویش انگاری اینهم از باز روشن کردن چراغ اول از خودم .

چند ماه پیش بود که صحبت از فیلم کردم و دوستی پیشنهاد دیدن فیلمهای جدید را کرد طی این سه چهار ماه این فیلمها را دیدم :

در ضمن نظر دهی لطفا فراموش نشود

۱- clash of titans فیلمی غرق شده در جلوه های ویژه با بهره گیری دست کاری گردیده از میتولوژی یونان باستان طی یک سفر ادیسه وار که البته نکته درخور تعمق آن نشان دادن چهره اجنه با لایف استایل یا پوشش اعراب است . اما دیدگاه خاصی را نداشت

2-Robin Hood این اسطوره دنیای غرب باز دستمایه فیلمی جدید شده منتها با کارگردان و هنرپیشه ای برجسته تر ( نقش اول مرد و زن آن = راسل کرو و کیت بلاشنت ) و نیز فیلمنامه ای خوش ساخت و واقع نمایانه تر از انگلستان قرون وسطی  که خیلی به دل می چسبد.

نکته جالب = در این فیلم بارها به بیهودگی جنگهای صلیبی و سودجو بودن و بیرحمی شوالیه های صلیبی اشاره می شود همینطور در یک یا دوجا از مسلمانان به نیکی یاد می شود .

3 - Prince Of Persia که از روی یک بازی بسیار قدیمی کامپیوتری ساخته شده است ( 20 سال در علم کامپیوتر یعنی ماقبل تاریخ )تصویری که از ایران در این فیلم می بینیم یک تصویر کاملا عربی است و بجز اسامی و چندین جا که از ایرانیان به عنوان افرادی باهوش - مغرور - بلند همت و همیشه پیروز یاد می شود در عمل چیز ایرانی نمی بینیم که در وهله اول من خیلی برآشفتم اما خوب که دقت کردم تاریخ روایت به نظرم دوران شکوه سلجوقیان رسید ( خصوصا شخصیتهای منفی که پیروان حسن صباح بودند ) و این کمی تسلی بخش بود چون نوع پوشش و رفتارها در آن دوران به سبب اطاعت ظاهری شاهان سلجوقی از خلفای بغداد تحت تاثیر بغداد بود .

نکته : فیلمی پر از جلوه های ویژه و داستان در داستان به نظر من مخاطب خاصش پسران نوجوان 14 تا 18 سال است

4-Alice in wonderland من از 17-18 سال پیش دیوونه تیم برتون بودم و ایضا جانی دپ اون وقتها سالهای آخر دانشگاه ادوارد دست قیچی و بیتل جویس و بتمن ایشون رو (برای کلاس هم که شده) تو صف جشنواره فجر موقع بحثهای گذران زمان تو سر این و اون می کوبیدیم ( یادش بخیر کامیار محسنین ) اما با دیدن این فیلم آدم می فهمه که برای  داستان آلیس  انگار روح برتون در بدن کارول حلول کرده و یکصد سال پیش نوشته شده ...

دنیای فانتزی آلیس رو با دنیای برتون ( که همینطوری این بشر با فانتزی دنیا آمده ) مخلوط کنید و چاشنی تند جانی دپ ( طبق معمول با یک گریم غیرقابل تصور ) و یک دوجین هنرپیشه طراز اول به آن بزنید ببینید چی از آب در می آید .

نکته جالب : از من تیم برتونی نپرسید .....

5- Salt به توصیه چند نفر این فیلم را دیدم اما این فیلم فقط یک آنجلینا جولی داشت و بس .

با سناریویی نخ نما شده و موضوعی جاسوسی - اکشن که کپی برداری شده از هویت بورن و یا تئوری - توطئه یا دشمن دولت از آن خیلی بهتر بوده است .

نکته جالب : شلنگ - تخته انداختن های انجلینا جولی به یاد ایام جوانی اش ( Tomb raider)

6 - Inception یک فیلم خوش ساخت و تفکر برانگیز البته فیلمنامه آن به خاطر ریتم بسیار تند فیلم یک جاهایی لنگ می زند اما این فیلم که در ژانر فیلمهای تخیلی - اکشن جا می گیرد و از سه فیلم ( به زعم بنده ) سولاریس - مرگ پیمایان - ماتریکس الهام می گیرد با خودش یک ایده نوین هم می آورد (تئوری روانکاوی خواب یونگ + فلسفه کنفوسیوسی ) که از ترکیب این مجموعه فیلم بسیار سریع و پیچیده ای از کار درآمده که مخاطب عام را دلزده اما مخاطب خاص را ( به غیر سکته های ریز فیلم نامه ) مسحور می سازد ....

توصیه می کم اگر پیش نیازهای این فیلم را ( همان سه فیلم بالایی را ) ندیده اید یا از آنها خوشتان نیامده این فیلم را اصلا نبینید .... .

اما اگر دیده اید که این فیلم را حتما دو سه بار خواهید دید

نکته جالب : مفهوم و یا ایده خواب در خواب و نیز نسبیت زمان در خواب و مفهوم توتم برای تست حالت به هوش بودن .


نظرات 3 + ارسال نظر
خ جنوبی دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:13 ق.ظ

خوش به حال بعضیا اینقدر فیلم تونستن ببینن
هــــــــــــــــــــــی روزگار

وروجک سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:12 ق.ظ

پیشنهاد می کنم فیلم نمک salt رو از آنجلینا جولی ببینید.

دیده ام
توضیحش را بخوانید

قادر شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:41 ق.ظ

سلام: علی جان خسته نباشی ، خدا قوت
دلم می خواست این وبلاگ کار بودجه ای می کرد و تجارب و نوشته های شخصی آن بچه ها را به هم پیوند می داد، اولش هم همینطور بود ، محافظه کاری زمین گیرمون کرد. ولی خوب همین کپی پیست ها می گویند که ما مردگان زنده ایم.
قلم توتم من است باید چنان بنگارد که از دل برآید .
البته علی جان نظرم برای این مطلب شما نبود . برای کل صفحه وب بود . همانطور که بودجه ریزی مان به امان خدا می چرخد . این هم در دور گردون است.

همین نوشته تو برایم کافی است قادرجان که همه را گرفتم :
این نوشته هایم مسوده های نویسنده ای است که سه بار بی پروایی زندگی اش را ریست کرده است ورنه حرف من این است :
گر بر فلکم دست بودی چون یزدان
برداشتمی من این فلک را بنیان
از نو فلک دگر چنان ساختمی
که آزاده به کام دل رسیدی آسان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد