دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

کوفته تبریزی

کوفته تبریزی 

زمستان فرا رسیده و کولاک سرد کوهستان  

دریچه ی خاطرات کودکی ام را می لرزاند . 

دو روز است نغمه هایی از دلم فریاد می زنند  

که در را باز کنم و بنوسم:

کوفته تبریزی 

زمستان فرا رسیده و کولاک سرد کوهستان  

دریچه ی خاطرات کودکی ام را می لرزاند . 

دو روز است نغمه هایی از دلم فریاد می زنند . 

که در را باز کنم و بنوسم: 

دیروز گپی با علی جان زدم، چه کنم دستانم نمی توانند با آواز دلم رقص آغاز نکنند او میگوید صدایت رو که کسی نمی شنوه پس فرهاد باش و با تیشه ی دستانت دل صخره را بنواز تا شهرتش را عشق ها ببرند .  

نمی دانم چرا به فرا پرده ی دل رفتم : 

 صحبت که از کوفته تبریزی بود هر لحظه صدای مادر در گوشم می پیچد که با مرحوم  پدرم گلنجار می رفت و می گفت : آخه مرد " ات گه تیر میوبسن کوفته دعواسی الیرسن"  

من هم بچه بودم عمق مطلب را نمی دونستم . بعد مادر می گفت کوفته، گوشت می خواد،لپه و مرزه و زعفران و گردو و آلو و....می خواد آخه من کوفته رو از کجا بیارم . 

من هم فکر می کردم الانه بابا میره و همه رو میاره . دهنم آب می اوفتاد . به به برف زمستان و  

کوفته ولی مگر روزگار بیکار نشسته بود . خلاصه رضایت می دادیم به "شوربا" 

آن هم با پیاز داغ کرده و تعریف مادر و نون تازه ... 

 آخ که چقدر خوشمزه بود دمار از دل روزگار در می آوردیم.  

حالا خیلی وقته دارم می فهمم که گوشت نیاورده دعوای کوفته کردن یعنی چه ؟ 

بیچاره پدر ، مادرای ما  

گاهگاهی این ما جرا تو زندگی اداری ام وارد می شه همین دو روز پیش ...  

خوب چه کنیم  

بریم دونبال زعفرون و مرزه و گوشت و... 

بابا این وب هم شده سنگ صبور ما . 

علی جان اینارو گفتم بیش از این از ما نرنجی ، 

انشاء ... یه دوره بچه های بودجه رو جمع کنید یه کوفته تبریزی طلبت

نظرات 1 + ارسال نظر
ونوس سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:32 ق.ظ

منم از کوفته تبریزی خاطره دارم. سال 1358 در تهران روبروی پارک خیام در طبقه سوم آپارتمانی با خواهرم زندگی می کردم(15ساله بودم) در همسایگی ما خانمی بسیار مهربان و خونگرم به نام خانم اسکویی که دست پخت خوبی هم داشت زندگی میکرد یادمه که یک روز یک کوفته تبریزی به اندازه توپ فوتبال درست کرده بود و برای ماآورد خیلی خوشگل و خوشمزه بود با اینکه دنونم روکش شده هنوز مزه اش زیر دندونمه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد