دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

بازیابی نوشته‌های از بین رفته در MS Office 2010

حتما برایتان پیش آمده که در حال کار بر روی یک فایل word هستید و به هر دلیلی بدون ذخیره کردن نوشته‌هایتان برنامه را بسته‌اید و حسرت زحمتی که کشیده‌اید و به باد رفته را خورده‌اید. اما دیگر نگران نباشید. با تمهیداتی که مایکروسافت در آفیس ۲۰۱۰ دیده، دیگر کمتر حسرت خواهید خورد. می‌گویید چرا؟‌ برای یافتن دلیل و راه حل این مشکل بزرگ و غم‌انگیز با ما همراه باشید …

در زیر متنی را می‌بینید که بنده در MS Word 2010 نگاشته‌ام و عمدا (!) به باد فنا می‌برمش … (خدایش بیامرزد!!!)

dont save بازیابی نوشته‌های از بین رفته در MS Office 2010

حالا می‌خواهیم آن مرحوم را دوباره برگردانیم. آنقدرها هم سخت نیست. کافیست روی ریبون File کلیک کنید، به بخش info بروید و روی دکمه‌ی مربع شکل Manage Versions کلیک کنید. حالا منویی باز می‌شود که شما می‌بایست در آن اولین گزینه یعنی Recover Unsaved Documents را انتخاب کنید. البته اگر در نرم‌افزار Excel هستید باید Recover Unsaved Workbooks و در نرم‌افزار PowerPoint باید Recover Unsaved Presentations را انتخاب کنید.

info بازیابی نوشته‌های از بین رفته در MS Office 2010

حالا قاعدتا باید لیستی از اجساد نوشته‌های پیشینتان را ببینید. آن بیچاره‌ای را که می‌خواهید بازگردانیش کنید انتخاب و روی Open کلیک نمایید. حالا او دوباره زنده شده و شما باید آن را بطور عادی ذخیره کنید.

open بازیابی نوشته‌های از بین رفته در MS Office 2010

لازم به ذکر است فرایند بازیابی فقط بعد از ۴ روز از درگذشت نوشته‌هایتان امکان‌پذیر است و بعد از آن، اجساد بطور خودکار برای همیشه دفن خواهند شد.

Microsoft Office‌ به طور خودکار هر چند دقیقه یکبار اسناد و نوشته‌های شما را به طور موقت ذخیره می‌کند تا در صورت بروز مشکل احتمالی بتوانید آن را بازگردانی کنید. اگر می‌خواهید فاصله زمانی بین ذخیره‌سازی‌‌های خودکار را تغییر دهید باید مسیر File – Options – Save را طی کنید. بصورت پیش‌فرض هر ۱۰ دقیقه ذخیره‌ی خودکار صورت می‌گیرد. شما می‌توانید این مقدار را در بخش Save AutoRecover Information تغییر دهید. پیشنهاد من به شما ۳ تا ۵ دقیقه است.

autosave بازیابی نوشته‌های از بین رفته در MS Office 2010

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد