دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

ادامه زندگی بعد از برداشتن نیمی از مغز

پزشک‌ها مجبور شدند برای جلوگیری از تشنج‌های پی در پی یک کودک نوپا نیمی از مغز او را بردارند.

کیتی

کیتی از نوع خاص اختلالات عصبی رنج می‌برد. این بیماری ارثی بوده و دراثر آن ساختار اتصال عصبی دوطرف مغز دچار نارسایی است.

به گفته پدر و مادر این کودک ، آنها کمی بعد از تولد فرزندشان متوجه شدند که این بچه حالت طبیعی ندارد. بعد از مراجعه به دکتر، پزشک معالج کیتی به این زن و شوهر اطمینان داد که مشکل خاصی وجود ندارد اما آنها به این امر بسنده نکرده و تصمیم گرفتند کیتی را به بیمارستان ببرند.

آزمایش‌ها جواب وحشتناکی برای آن زن و شوهر داشت چرا که به آنها اطلاع دادند فرزندشان از بیماری بسیاری نادری به  نام سندرم ای کاردی رنج می‌برد که تنها 500 نفر در دنیا به آن مبتلا هستند. این بیماری باعث تشنج‌های روزانه برای کیتی می‌شد ضمن آنکه پزشک‌ها متوجه ضایعه‌ای در شبکه عصبی این کودک یک ماه نیز شدند.

دارو درمانی برای کاهش تشنج‌ها و بهبود عملکرد حرکاتی برای کیتی آغاز شد. در این بین پدر و مادر کیتی او را تشویق به یاد گیری می‌کردند. با اینکه یادگیری کیتی به خوبی پیش می‌رفت اما تشنج‌هایی که او مدام آنها را تجربه می‌کرد زندگی اش را به خطر انداخته بود.

پدر و مادر کیتی تصمیم گرفتند پیشنهاد یکی از پزشک‌های دانشگاه کالیفرنیا را اجرایی و سمت راست مغز کیتی را بردارند. این عمل جراحی دو نتیجه به همراه داشت، یا کیتی زنده می‌ماند و به زندگی عادی باز می‌گشت یا می‌مرد.

جراحی این کودک 8 ساعت طول کشید. عمل با موفقیت همراه بود تنها پزشکان گفته بودند که احتمالا این کودک با مشکلات حرکتی در سمت راست بدن خود مواجه می‌شود.

در حال حاضر حال کیتی بسیار خوب بوده و از عوارض بعد از عمل نیز رنج نمی برد. با این عمل جراحی او به زندگی طبیعی خود بازگشت.

نظرات 1 + ارسال نظر
خ جنوبی یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:00 ق.ظ

ان شالله شفا پیدا کنه
از ته قلب واسش آرزوی سلامتی دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد