دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش

وبلاگ غیر رسمی دفتر بودجه و گروههای بودجه استانها

فیلتر شکنهایی که مارو از گناه دور نگه میداره

۱- نماز: فکر می کنم بهترین فیلتر شکن دنیا باشه که خود خدا هم زیر این فیلتر شکن امضا و مهر کرده ...باور نداری " ان الصلاه تنهی عن فحشا و المنکر عنکبوت/44"

  

 2- ماه مبارک رمضان: این سری از فیلتر شکن ها مدت زمان طولانی برای شما کاربرد دارد و حتی باعث می شود ویروس هایی که با گناه وارد خود کرده ایدرا قتل عام کند .

  

 3- قرآن : فقط برای فیلتر شکن بگویم که نظیرش اصلا وجود ندارد همه متخصصان فیلتر شکنی(پیامبران) جلوی این کلام الهی زانو می زنند ...برای اثر کردنش اول قدم خواندنش و بفهمیدن و پله آخر عمل کردن به آن است

  

4- محبت اهل بیت: متاسفانه این نسخه از فیلتر شکن ها همه جا پخش نشده و به گفته صاحبان این فیلتر شکن ها این برای کسانی است واقعا به ما اعتقاد داشته و پیرو ما باشند.

 

 

5- اذکار: این ذکر باید توسط متخصصشان تجویز بشود

 

 

اخطار اخطار : در مورد این فیلتر شکن باید بگویند نسخه های تقلبی زیادی وجود دارد مواظب باشید

 

 

دلیل فیلتر شدن!!!:

 

وقتی انسانها گناه می کنند به دلیل جهلشان به ازای هرگناه یک قدم از خدا دور می شوند این فیلتر ها بر چشمانمان ،گوش هایمان وقلب ما سیطره می زند و اگر کسی دچار این گناهان شد اگر به یکی از این فیلتر شکن ها وصل باشد ان شاءالله به راه مستقیم هدایت می شود.

مرجع مطالب

مرجع مطالب انتشار شده در مورد استان کردستان از سایت های معتبر دولتی از جمله سازمان گردشگری وسازمان تامین اجتماعی و.... استخراج گردیده است  

صنایع دستی استان کردستان

صنایع دستی به عنوان بخشی از میراث فرهنگی و به عنوان نمادی از نوع زندگی و فرهنگی یک جامعه همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است وبازدید از مراکز ساخت و فروش صنایع دستی معمولاً بخش پایانی سفر گردشگران می‌باشد خوشبختانه به علت ویژگی زندگی سنتی در بسیاری از نقاط استان کردستان و عدم استیلای بخش صنعتی هنوز صنایع دستی استان از لحاظ کیفیت و گستردگی در سطح کشور مطرح می‌باشد به گونه‌ای که فرش و گلیم کردستان به همراه محصولات نازک‌کاری چوب مانند تخته‌نرد و شطرنج شهرت جهانی پیدا کرده است و بیشتر مسافران و گردشگرانی که به کردستان سفر می‌نمایند حتماً از محصولات نازک‌کاری و فرش و گلیم کردستان خرید می‌نمایند. مهمترین صنایع دستی استان عبارتند از :

  • لباس کردی لباس کردی از زیباترین نوع پوشاک ایرانی است و این زیبایی در پوشاک زنان این منطقه از تجلی بیشتری برخوردار است. دامن‌های بلند و بعضاً پرچین پیراهن‌ها و رنگارنگی آن به همراه بخش‌های دیگر این پوشش هر بیننده‌ای را متقاعد می‌کند که به این زیبایی اعتراف نماید همین امر باعث شده چند بار در جشنواره‌های محلی جهان به عنوان لباس زیبای برتر انتخاب شود. تکامل لباس کردی آنرا کاملاً مناسب وضعیت اقلیمی این ناحیه نموده و شیوة نگرش آمیخته با احترام مردم به پوشش باعث حفظ و استفادة آن تا امروز گردیده است و هنوز فاخرترین نوع لباس در بین مرد‌ها لباس‌ها و گیوه‌های دست‌باف است. هرچند لباس کردی در نگاه اول یکسان به نظر می‌رسد اما هر منطقه و ناحیه لباس خاص خود را دارد و از نوع پوشش می‌توان فهمید که شخص متعلق به کجاست. قابل ذکر است تنوع و هماهنگی زیورآلات سنتی در پوشاک زنان کرد زیبائی آن را دوچندان می‌نماید.
  • قالی و گلیم استفاده از رنگ گیاهی، خامة طبیعی، ترکیب نقش و اصالت طرح موجب برتری کیفیت قالی و گلیم استان کردستان شده است. شهر سنندج و بیجار مهمترین مرکز تولید گلیم و قالی می‌باشند شهرت جهانی فرش سنندج و اعتبار آن در میان بازار جهانی موجب شده که در دایرة‌المعارف بریتانیکا که از معتبرترین دایرة‌المعارف‌های بین‌المللی است واژة سنه یا همان سنندج را به نام نوعی قالی معروف ترجمه نموده‌اند.
  • محصولات نازک‌کاری کردستان مهمترین استان کشور از لحاظ تولید محصولات نازک‌کاری است هنر نازک کاری ترکیب قطعات بسیار کوچک از انواع چوبهای پرداخت شدة طبیعی می‌باشد که با ظرافت خاص در کنار هم قرار گرفته و موجب بوجود آمدن آثار بسیار ظریف چوبی همانند تخته نرد، قلمدان، و سایر محصولات می‌گردد علاوه بر نازک‌کاری، اروسی‌سازی، منبت و معرق سنندج نیز از شهرت و اعتبار برخوردار است.
  • جولائی (نساجی سنتی) کارگاه‌های تولید پارچه لباس کردی مردانه به جولائی معروف می‌باشند عرض این پارچه‌ها 12 سانتی‌متر و در حدود 21 متر طول دارند محصولاتی مانند موج یا رختخواب‌پیچ و جانماز نیز حاصل کار جولاها می‌باشد که به صورت سنتی تهیه و به بازار عرضه می‌گردد.
  • کلاش در مناطق کردنشین نوعی گیوه به نام کلاش تولید می‌شود که هماهنگی جالبی با لباس کردی دارد رویه این کفش از نخ پنبه‌ای بافته شده و زیره آن از پارچه فشرده شده است به همین دلیل کلاش کفشی سبک، نرم، قابل انعطاف و متناسب با محیط کوهستانی می‌باشد تولید کلاش در اصل مختص به اورامان بوده ولی اکنون در تمام شهرهای استان تولید می‌شود.

شیرینی ها وسوغات استان کردستان

کردستان نیز همانند سایر مناطق کشور دارای شیرینیهای خاص و سایر خوراکی‌هائی که مجموعاً سوغات استان را تشکیل می‌دهند می‌باشد. مهمترین شیرینی‌که خاص شهر سنندج است شیرینی کنجد است این شیرینی در دو نوع شکری و گزانگبین در محل‌های فروش عرضه می‌گردد از سایر شیرینیها می‌توان به نان‌برنجی، بادام‌سوخته، نوعی باسلوق اشاره کرد که معمولاً توسط گردشگران به عنوان سوغاتی خریده می‌شود. نوعی شیرینی به نام کماج و نوعی حلوا سوهانی از شیرینی‌های محلی شهرستان بیجار محسوب می‌گردد. انواع تخمه بوداده آفتابگردان از سوغاتیهای شهرستان سقز محسوب می‌شود. همچنین به علت وضعیت جغرافیایی و کوهستانی کردستان خشکبار به عنوان سوغات در تمام شهرهای استان عرضه می‌گردد به ویژه در شهر بانه نوعی مویز سیاه که شربت آن بسیار مقوی و مغزی می‌باشد در آب‌میوه‌فروشی‌ها عرضه می‌شود. مرکز خرید شیرینی و سوغات استان در شهر سنندج عمدتاً در خیابان فردوسی روبروی سینما بهمن قرار گرفته است.

جاذبه های تاریخی استان کردستان

جاذبه های تاریخی و گردشگری به تفکیک شهرستان

با آثار به جای مانده از ادوار کهن بیانگر قدمت و عظمت استان کردستان می باشد که ذیلا به انها اشاره می شود .

    آثار تاریخی قبل از اسلام

  • تپه باستانی زیویه که در 55 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سقز واقع شده است .
  • غار کرفتو در 72 کیلومتری شهرستان سقز
  • کتیبه تنگیور که در 25 کیلومتری غرب شهرستان کامیاران واقع شده است.

     آثار تاریخی بعد از اسلام

  • مسجد دارالاحسان (1227 هـ - ق)
  • مسجد دارالامان که متعلق به دوران قاجار می باشد و در سنندج واقع شده اند
  • عمارت آصف الدیوان متعلق به دوران صفویه
  • چشمه باباگر در هیجده کیلومتری شمال شهر قروه

تفرجگاههای استان کردستان

استان کردستان با داشتن اقلیم منحصر به فرد تنوع زیستی زیبایی را (گیاهی و جانوری) در خود جای داده است . آب و هوای استان دارای ویژگی های اقلیم معتدل سرد می باشد . وجود ارتفاعات و دره های ژرف و وزش باد غربی پوشش های گیاهی غنی و متنوع و زیبایی را در کردستان به وجود آورده است . مهم ترین تفرج گاه های استان به قرار زیر می باشند:
دریاچه طبیعی زریوار شهرستان مریوان

  • سد شهید کاظمی
  • سد وحدت (قشلاق)
  • رودخانه قزل اوزن که از کوه های چهل چشمه سرچشمه می گیرد
  • رودخانه قشلاق که از ارتفاعات شمالی شهرستان سنندج سرچشمه می گیرد .
  • رودخانه سیروان که پس از دریافت آب های جنوب غرب و مرکز استان وارد استان کرمانشاه می شود .
  • چشمه باباگرگر در هیجده کیلومتری شمال شهر قروه
  • چشمه گواز در 50 کیلومتری شمال غربی کامیاران
  • کردستان به سبب ویژگی های بیوکلیماتیک دارای تنوع زیستیی گیاهی و جانوری بوده که هر کدام از جذابیت های فوق العاده ای برخوردار
    می باشند

معرفی شهرستان بانه

شهرستان بانه در شمالغربی استان کردستان در فاصلة 262 کیلومتری سنندج در مجاورت مرز عراق قرار گرفته است. بانه شهری کوهستانی است که جنگلهای اطراف آن زیبایی خاصی به این شهر داده است متوسط میزان بارندگی این شهرستان حدود 750 میلیمتر در سال است و این امر تأثیر بسیاری در سرسبزی و آبادی روستاها و تفرجگاههای اطراف آن دارد. نام بانه را از کلمة کردی«بان» به معنی بام و بلندی و متأثر از ارتفاعات و نحوة استقرار و موقعیت شهر بانه میدانند بعد از حمله اعراب وحاکمیت اسلام طایفهای به نام «اختیار دینیها» حکومت رادر شهر بانه به دست گرفته وتا دوره زندیه در این شهر حکومت نموده اند.
شهر بانه چند بار دچار آتش سوزیهای بزرگ شده است و دو بار جای شهر عوض گردیده است که آخرین بار بعد از جنگ جهانی دوم بوده. اکنون شهر بانه یکی از شهرهای آباد کردستان است و به علت مجاورت با مرز عراق به یکی از کانونهای تجاری استان تبدیل شده است وجود پاساژها و مراکز خرید و تعداد رو به افزایش این پاساژها در سایه امنیت حاکم بر منطقه موجب جذب بیشتر گردشگران از اقصی نقاط کشور به این شهر زیبا شده است. قیمت بسیار ارزان کالا و خدمات به علاوه نرخ مناسب تسهیلات و امکانات ویژة مسافر مانند رستوران، مراکز اقامتی، (هتل و مهمانپذیر) کرایه ارزان تاکسی و طبیعت کوهستانی و جنگلی که حاصل آن آبو هوای مطبوع و پاک کوهستانی است، شرایط لازم برای تبدیل شدن شهر بانه به یکی از قطبهای اصلی گردشگری غرب کشور مهیا نموده است.

معرفی قرآن تاریخی نگل

در 65 کیلومتری غرب سنندج در مسیر جادة سنندج- مریوان، در داخل مسجد روستای نگل قرآنی خطی از دوران گذشته وجود دارد که بنا به اعتقادات مردم یکی از چهار قرآن خطی است که در زمان خلیفة سوم به رشتة تحریر درآمده و به چهار اقلیم دنیا فرستاده شده است. قطع قرآن رحلی بزرگ، جلد آن چرمی و صحفات کاغذی ضخیم آن به علت تشابهی که با پوست دارد بین مردم به پوست آهو شهرت یافته است. خط قرآن کوفی و دارای نقطه و اعراب و در قسمتی از شماره آیات طلاکاری شده و مزین به نقوش گیاهی می‌باشد .تاریخ تحریر قرآن با توجه به شیوه خط و تزئینات مربوط به اواخر قرن چهارم هجری است .این قرآن در بین مردم جایگاه والایی داشته و همه روزه عده کثیری از نقاط دوردست برای زیارت آن به این روستا می آیند.

شهرستان مریوان در استان کردستان

شهر مریوان مرکز شهرستان مریوان در استان کردستان ایران است و در همسایگی مرز ایران و عراق قرار گرفته ‌است. شهر مریوان در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی سنندج قرار دارد. قرار گرفتن در کنار دریاچه آب شیرین زریبار (زریوار)، روستای اورامان تخت و طبیعت زیبای منطقه و همچنین ترانزیت کالا در مرز ایران و عراق (که فاصله‌ آن از شهر کمتر از ۲۰ کیلومتر است)، باعث رونق اقتصادی و گسترش مریوان شده و به عنوان یک شهر توریستی شناخته شده است.

کوفته تبریزی

کوفته تبریزی 

زمستان فرا رسیده و کولاک سرد کوهستان  

دریچه ی خاطرات کودکی ام را می لرزاند . 

دو روز است نغمه هایی از دلم فریاد می زنند  

که در را باز کنم و بنوسم:

ادامه مطلب ...